Komunikacja w ostatnich latach zmienia się bardzo dynamicznie, dlatego Spółka starając się podążać za światowymi trendami stawia na rozwój wirtualnych kanałów kontaktu z Interesariuszami.
- Jednym z celów strategicznych Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Lesznie jest ciągłość realizacji usług według standardów gwarantujących najwyższą jakość i zadowolenie klienta. Żeby ten cel zrealizować, konieczne jest także poznawanie potrzeb naszych interesariuszy (mieszkańców, klientów czy partnerów handlowych) i komunikacja z nimi. Nie tylko ta, bardzo ważna zresztą, tradycyjna (choćby przy okienku kasy w Spółce czy w Biurze Obsługi Klienta), ale także - a może przede wszystkim w dzisiejszych czasach - ta wirtualna, prowadzona online 24 godziny na dobę - mówi Rafał Zalesiński, Prezes Zarządu Spółki.
Komunikacja z mieszkańcami poprzez strony internetowe czy portale społecznościowe nie jest już nowością. Wynika z potrzeby społeczeństwa, które przez ostatnie lata przyzwyczaiło się do poszukiwania informacji w wirtualnym świecie. Dlatego tak ważne jest doskonalenie funkcjonujących kanałów komunikacji oraz poszerzanie ich wachlarza zgodnie z najnowszymi trendami. Starając się wsłuchać w głosy swoich klientów i interesariuszy odnowiliśmy stronę internetową oraz zaktywizowaliśmy swoją działalność na portalach społecznościowych.
- Rewolucja informatyczna, której wymiernym obrazem jest internet, wyznacza standardy i stawia wymogi użytkownikom sieci, w której i my musimy być konkurencyjni. Dlatego też wśród licznych zmian zaoferowaliśmy responsywny charakter naszej witryny, dzięki czemu jej wygląd w sposób automatyczny dostosowywany jest do wielkości ekranu i przede wszystkim umożliwia przyjazne przeglądanie treści za pomocą urządzeń mobilnych. Ze względów bezpieczeństwa i potrzeb użytkowych poprzednia wersja systemu Joomla (2,5), w którym zaprojektowano starą stronę, została zastąpiona wersją 3,0 - wyjaśnia Agnieszka Cichoszewska, kierownik Działu Komunikacji i Edukacji.
Nasza nowa strona www jest narzędziem nowoczesnym i przejrzystym. W efekcie z pewnością jest bardziej czytelna i przyjazna dla odbiorców. Szeroką rzeszę czytelników witryny stanowią obecni i potencjalni klienci Spółki, w związku z czym dostępność informacji i przyjazne środowisko pracy były przy tworzeniu nowego wyglądu sprawą priorytetową. Finalnie uporządkowano wszystkie niezbędne dane, które umieszczono w Strefie Klienta. Z tego miejsca w łatwy sposób można odnaleźć i pobrać niezbędne dokumenty i zapoznać się z ofertą świadczonych przez Spółkę usług. Ponadto dokonana została szczegółowa i dokładna weryfikacja i aktualizacja udostępnianych na witrynie informacji, dokumentów i formularzy. Przy projektowaniu nowych oraz przebudowie dotychczasowych zakładek wzięto pod uwagę sugestie klientów, a także pracowników wszystkich działów Spółki.
- Powstanie najnowszej wersji naszej strony jest jednym z kroków związanych z planowanym wdrożeniem Elektronicznego Biura Obsługi Klienta (EBOK), które wyjdzie naprzeciw potrzebom naszych klientów. Mamy nadzieję, że nowa witryna usprawni obsługę interesariuszy, spełniając oczekiwania naszych nabywców i partnerów. Zachęcamy do korzystania ze strony w nowej odsłonie - mówi Agnieszka Cichoszewska. - Pragniemy zaznaczyć, że nasza nowa strona internetowa powstała praktycznie własnymi siłami pracy i zaangażowania.
Warto podkreślić, że strona internetowa nie jest jedynym aspektem aktywności MPWiK w zakresie kontaktu z interesariuszami i elektronicznej obsługi klienta. - Żeby w nowoczesny sposób załatwić w naszym przedsiębiorstwie wszelkie sprawy związane z obsługą rachunków za wodę i odbiór ścieków, uzyskać wgląd do danych związanych z umowami czy odczytami wodomierzy i uzyskać szybki i łatwy kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta, już niedługo nie trzeba będzie nawet wychodzić z domu. EBOK, który niedługo zaoferujemy, to szybki dostęp 24 h/dobę, 7 dni w tygodniu, oszczędność czasu czy powiadomienia e-mail o wystawieniu i udostępnieniu e-faktury. To także możliwość szybkiej realizacji płatności online. To przede wszystkim także prosty i wygodny sposób na kontrolowanie należności za usługi świadczone przez Spółkę - uzupełnia Rafał Zalesiński.
Ponadto aktywnie komunikujemy się z klientami poprzez fanpage na Facebooku. Tutaj zamieszczane są zarówno informacje o bieżącej działalności Spółki, jak również istotne ogłoszenia. Ten kanał komunikacji cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Odzwierciedleniem jest nie tylko ilość tzw. lajków oraz komentarzy, ale także napływających poprzez FB pytań i wiadomości, na które zawsze odpowiadamy chętnie, fachowo i w możliwie najkrótszym terminie. - W ciągu ostatniego roku całkowita liczba polubień profilu MPWiK na Facebooku wzrosła ponad 2,5 razy, osiągając na dzień dzisiejszy liczbę ponad 600 osób. Co ciekawe 57% naszych fanów to kobiety, a przeważający odbiorcy są w wieku 25-44 lat - dodaje Rafał Zalesiński.
Nie zapominamy także o sympatykach krótkiej i rzeczowej formy przekazu, jaką gwarantuje Twitter. Ponadto warto wspomnieć o kanale na portalu YouTube, gdzie udostępniamy filmy związane z naszą działalnością oraz pojawiające się w sieci wiadomości telewizyjne. Ponadto polecamy fanpage na FB Wielkopolskiego Klastra Wodnego, którego liderem jest nasza Spółka.